Vil du med på rejsen mod det bæredygtige?

Vi tilbyder et højt fagligt og internationalt miljø med en stærk
feedbackkultur, vidensdeling og muligheder for intern videreudvikling.

Toget er fremtiden, men fremtiden venter ikke på toget

I 2030 har Danmark en af de mest moderne jernbaner i Europa. Det bliver godt for danskerne, og det er en spændende opgave for DSB – men det kommer ikke af sig selv. For vi skal allerede nu gøre os klar til denne store omstilling. Vil du være med?

Toget er fremtiden, men fremtiden venter ikke på toget

 

Helt ny togflåde og et helt andet værksteds- og vedligeholdelses-setup

Helt ny togflåde og et helt andet værksteds- og vedligeholdelses-setup

I 2030 vil DSB køre med en helt ny togflåde på vores fjern- og regionalbane og med et helt andet værksteds- og vedligeholdelses-setup, end det vi har i dag. Banedanmark moderniserer jernbanen med elektrificering, nye signalsystemer og jernbaner, og de gør klar til at forbinde Danmark med Tyskland via Femern.

 

Massive investeringer

I disse år er DSB i gang med at investere massivt i nye lokomotiver, vogne, tog og værksteder. Indkøbet og indfasningen af alt det nye sker samtidig med, at vi udfaser vores nuværende tog. Derfor vil vi i en lang årrække køre med både nye og gamle tog side om side, så vores kunder altid har et bæredygtigt alternativ til busser, fly og biler.

Den nuværende S-bane skal fuldautomatiseres i perioden 2029-2037. Det indebærer, at vi kommer til at kører en metrolignende drift, som vi kender det fra metroen i København.

Coradia Stream

Hvorfor er vores opgave vigtig?


Sådan arbejder vi

Hvad laver vi i Fremtidens Materielanskaffelser?


Nye Tog programmet


Nye Grønne Værksteder


Nye Lokomotiver & Vogne


STARS – tværorganisatorisk support

Fremtidens S-Bane