Hjælp og kontakt
Har du spørgsmål til din billet eller glemt ejendel i toget? Her finder du selvbetjening og oplysninger for hurtig hjælp.Selvbetjening
Søg Rejsetidsgaranti
Er du forsinket på din rejse? Søg kompensation.
Søg tilbagebetaling
Har du købt en forkert billet? Refundér din billet.
Efterlys hittegods
Efterlys dine ejendele mistet i toget og på perronen.
Bestil Handicapservice
Få assistance til din rejse, hvis du har brug for ekstra hjælp.
Find din billet
Få hjælp til at finde din billet, hvis den er blevet væk.
Klag over kontrolafgift
Send klage, hvis du er utilfreds med din kontrolafgift.
Hjælp til din situation
Mit tog er forsinket eller aflyst
Hvis dit tog er aflyst, må du afvente det næste tog til din planlagte station. Alternativt kan du gennemføre rejsen med anden offentlig transport, hvor din billet er gyldig. Ved forsinkelser må du vælge en tidligere eller senere afgang.
Rejser du på en DSB Orange-billet eller Orange Fri-billet, må du benytte billetten til afgangen, der ligger lige før eller lige efter din planlagte rejse.
Bliver du forsinket mere end 30 minutter og vælger at gennemføre rejsen, kan du søge Basis Rejsetidsgaranti.
Min rute er lagt om
Hvis dit tog skal køre ad en anden rute end planlagt, må du benytte din billet eller dit kort til den alternative rute med DSB.
Der er ændringer til min pladsbillet
Din pladsbillet gælder kun til dét tog, du har købt den til. Er dit tog aflyst, skal du købe en ny pladsbillet til det tog, du rejser med. Du kan refundere pladsbilletten, som du ikke får brugt.
Hvis vognen med din plads ikke er med toget, vil togpersonalet forsøge at finde en anden ledig plads til dig. Er dette ikke muligt, kan du søge refusion.
Jeg vil ændre min billet
Du kan ikke ændre din billet. Hvis du har købt en forkert billet, skal du i stedet søge om at få den tilbagebetalt.
Det er ikke muligt at få pengene tilbage for Orange-billetter. En Orange Fri-billet kan derimod refunderes senest 30 minutter før den afgang, billetten er købt til.