Spring til hovedindhold

Hjælp til din situation

Jeg bliver op til 60 minutter forsinket på min togrejse

Afvent næste tog til din planlagte station. Alternativt kan du gennemføre rejsen med anden offentlig transport, hvor din billet er gyldig.

 

Har du en Orange eller Orange Fri-billet, må du bruge billetten til afgangen lige før eller efter din planlagte rejse. 

 

Bliver du mere end 30 minutter forsinket, kan du søge Basis Rejsetidsgaranti

Jeg bliver mindst 60 minutter forsinket på min togrejse

Med en gyldig billet til strækningen har du 3 muligheder jf. EU's passagerrettighedsforordning

Rettighederne gælder også billetter der normalt ikke kan refunderes eller ændres fx Orange-billetter. 

  • Fortsæt rejsen med næste tog eller togbus
  • Opgiv rejsen og få billetten refunderet. Hvis du er undervejs på rejsen, kan du rejse retur på samme billet
  • Udskyd rejsen til et senere tidspunkt. Op til 3 år efter den planlagte rejsedato 

Du får refunderet 50 kr. for udgifter til forplejning, som du køber i forbindelse med rejsen. Husk at få en kvittering for købet.

Der er ændringer til min pladsbillet

Din pladsbillet gælder kun til dét tog, du har købt den til. Er dit tog aflyst, skal du købe en ny pladsbillet til det tog, du rejser med. Du kan refundere pladsbilletten, som du ikke får brugt.  

 

Hvis vognen med din plads ikke er med toget, vil togpersonalet forsøge at finde en anden ledig plads til dig. Er dette ikke muligt, kan du søge refusion.

Jeg vil ændre min billet

Du kan ikke ændre din billet. Hvis du har købt en forkert billet, skal du i stedet søge om at få billetten tilbagebetalt.

 

Det er ikke muligt at få pengene tilbage for Orange-billetter. En Orange Fri-billet kan derimod refunderes senest 30 minutter før den afgang, billetten er købt til.