Ja det kan du. Har du købt din Pladsbillet i det betjente salg eller i en automat, kan du refundere din Pladsbillet indtil dagen før rejsedagen i et betjent salg. Det koster et ekspeditionsgebyr på 40 kr. pr. ekspedition. Vil du refundere en Pladsbillet, du har købt i DSB's app eller DSB Netbutik, kan du gøre det gebyrfrit indtil dagen før afrejse og via
Refundér din billet
På rejsedagen er refundering ikke mulig. Ændrer du pladsbilletten til en anden dag til samme strækning, tages der ikke gebyr. Skal pladsbilletten gælde en anden strækning opkræves et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition. Ændring skal ske inden togets afgang fra påstigningsstationen. På afrejsedagen kan kun ændres til afgang samme dag.
Pladsbilletter købt sammen med DSB Orange-billetter kan ikke ændres eller tilbagebetales.
Du kan beholde retten til tilbagebetaling af Pladsbilletter, hvis du køber dine DSB Orange-billetter og Pladsbilletter hver for sig.
Pladsbilletter købt specifikt sammen med Orange Fri, kan dog refunderes.
Bemærk, at der i forbindelse med rejsen kan opstå særlige situationer, hvor du ikke nødvendigvis kan få tildelt den reserverede plads. Hvis toget på den valgte afgang er blevet nedformeret, og vognen med din reserverede plads dermed ikke findes, kan Togpersonalet hjælpe dig med at finde en anden ledig plads.
Er det ikke muligt at finde en anden ledig plads til dig, kan du gøre følgende for at få refunderet din Pladsbillet: