Jeg har fået besked om, at betalingen for mit Ungdomskort er blevet afvist. Hvad kan der være galt?

Der kan være flere årsager til, at dit betalingskort fejler, fx manglende dækning på din konto eller et spærret eller udløbet betalingskort.

Er betalingen blevet afvist?

Når en betaling afvises, bliver din bestilling af en ny periode annulleret, og så skal du bestille perioden igen ved at logge ind på mitungdomskort.dk og vælge ’Ændre perioder’. Husk at tjekke, at du har penge nok på din konto, inden du bestiller igen.

Den annullerede periode vil stå som ’pause’.

Er der mere end 30 dage til næste periode, skal du trykke på ’Tilføj periode’, så opretter systemet automatisk et nyt kort med hurtigst mulig startdato.
Hvis der er under 30 dage til næste periode, skal du trykke på ’Slet alle’ og tilføje nye perioder.
Husk at trykke ’Gem Ændringer’, når du er færdig.
Bemærk, at når du trykker ’Tilføj periode’, så vælger systemet først mulige startdato på den første periode, og at du typisk vil opleve et hul på et par dage mellem to Ungdomskort, hvis du får afvist din betaling og har plastkort.

Har du fået nyt betalingskort?

Hvis den afviste betaling skyldes, at du har fået nyt betalingskort skal du huske at skifte betalingskortet ved at trykke på ’Skift betalingskort’ på fanen ’Dine Ungdomskort.

Bemærk: Der går 2 timer fra du får beskeden om, at dit betalingskort er blevet afvist, til det afviste kort er fjernet fra din profil, så du skal vente lidt med at bestille.