Check ind med DSB App

En digital billet til dig, der skal rejse her og nu med tog, bus og metro.

 

Prøv Check ind, så gi'r vi en croissant

Hvis du bruger Check ind i DSB App minimum én gang inden udgangen af september, kvitterer vi med 100 point ekstra på din pointsaldo.

De 100 point kan bruges i 7-Eleven på stationen på fx en sprød croissant. Se hele listen med pointvarer

•  Du skal være tilmeldt DSB Plus og pointoptjening for at kunne benytte tilbuddet.

•  Tilbuddet kan benyttes én gang frem til 30. september, og rejsen skal være på minimum 1 zone.

 •  Tilbuddet gælder uanset hvilken kollektivt transport, du benytter på Fyn, Sjælland og i Jylland. Normalt optjener du kun point på rejser med DSB's tog.

 •  Du modtager dine point senest 8 dage efter du har foretaget rejsen.

 

Check nemt ind og ud med DSB App

Check ind er en digital billet til dig, der skal rejse her og nu med tog, bus og metro.

Når du har checket ind med et swipe, kan du rejse så langt, det skal være, uden at tage stilling til zoner eller hvor rejsen slutter - og du betaler kun for den enkelte tur uden at skulle tanke op.

Vi hjælper dig også med at huske at checke ud, hvis det ligner, at du er stået af.

 

Fordelene ved Check ind

✔   Check ind og ud direkte i DSB App

✔   Kan bruges i al kollektiv transport på Fyn, Sjælland og i Jylland.

✔   Du behøver ikke tanke op - betal for én rejse ad gangen med Apple Pay eller betalingskort

   Se nemt, om du er checket ind, og har en gyldig billet

   Bliv checket ud automatisk eller bliv mindet om at checke ud (vælg selv)

   Optjen point, når du rejser med tog

 

Pris for rejsen med Check ind

En rejse med Check ind koster det samme som med et personligt rejsekort, hvis du er voksen, ung mellem 18 og 25 år eller fyldt 67 år. Se priserne her


Du får tidsrabat, når du rejser uden for myldretiden, og optjener mængderabat, hvis du rejser vest for Storebælt. Se, hvordan vi beregner prisen

 

Sådan bruger du Check ind i DSB App


Du kan checke ind/ud og angive skift mellem transportmidler på din mobiltelefon, bare du fysisk er ved en station eller et stoppested. Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere.

For at have en gyldig billet skal du checke ind, inden du stiger ombord på transportmidlet. 

Bliv checket ud automatisk

Når du rejser med Check ind i DSB App, kan vi checke dig ud automatisk, så du ikke skal bekymre dig om det.

Du kan slå automatisk check ud til, når du sætter Check ind op i din DSB App. Du kan også slå det til efterfølgende i appens indstillinger.

  • Når vi registrerer, at du er stået af og begynder at gå, sender vi dig en notifikation, der skal minde dig om at checke ud, eller foretage et skift

  • Hvis du ikke gør noget, checker vi dig ud automatisk ud efter ca. 15 min. Vi sender dig en notifkation, når det sker.

Hvis du oplever problemer med Check ind

Hvis du oplever problemer, som du har behov for hjælp til at løse, kan du kontakte kundeservice på telefonnummer 70 13 14 15, alle ugens dage fra kl. 7 - 20.

Hvis du foretrækker at kontakte kundeservice skriftligt, kan du benytte denne kontaktformular.

 

Optjen point, når du rejser


Du optjener point, når du rejser med Check ind i tog på DSB’s strækninger – hvis du samtidig er logget ind med din DSB Plus profil og er tilmeldt optjening af point.

+ Mere om Point

Spørgsmål til Check ind?
Find svar nedenfor eller kontakt kundeservice

Tilmelding og introduktionsflow

Brug af løsningen

  • For at checke ind, angive skift eller checke ud med DSB App, skal du og din telefon være i nærheden af den station eller det stoppested, du ønsker at rejse fra. Du skal ikke bruge de blå rejsekortstandere, men i stedet checke ind i DSB App, når du står i nærheden af station eller stoppested. For at checke ind skal du først vælge, hvilket transportmiddel du planlægger at rejse med.

    Læs mere om, hvordan og hvor Check ind virker 

  • Hvis du mangler et ikon for tog eller metro, skyldes det at du er for langt fra stationen. Hvis du bevæger dig tættere på, bliver du tilbudt de relevante transportmidler. Vi viser dig kun de transportmidler, der afgår i nærheden af, hvor du er nu, og vi bruger lokationsdata fra din telefon til at bestemme, hvor du befinder dig.

  • Har du valgt et andet transportmiddel end det du vil rejse med, skal du checke ind igen på det korrekte transportmiddel. Du kan ikke ”slette” det transportmiddel, som du allerede har registeret.
    Tryk på plusset ved næste station/stoppested, og registrer det transportmiddel du faktisk rejser med.
  • Ja det kan du, hvis du checker ud samme sted som du checkede ind og senest 20 minutter efter. Går der længere tid, eller du har registreret et skift, kommer du til at betale for din rejse.

  • Du kan altid checke ud i DSB App, også efter at du har forladt stationen. Et forsinket check ud kan dog påvirke prisen, da prisen beregnes på baggrund af din lokation. Hvis du glemmer at checke ud, bliver dit check ind automatisk ugyldigt efter 12 timer. Du vil betale minimum 25 kr. for en uafsluttet rejse. 

  • På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at tage flere betalende med, når du rejser på Check ind med DSB App, men vi håber at kunne tilbyde dette på sigt.
    Men du kan fortsat medtage 2 børn under 12 år gratis, på samme måde som på andre billetformer
  • Nej, det er desværre ikke muligt at checke din cykel ind på nuværende tidspunkt.
    Tjek altid om det er gratis at tage din cykel med, eller om du skal have en pladsbillet eller cykelbillet for at medbringe din cykel.

Prisberegning