Kundeservice og kontakt
Hvad søger du information om?
- Til/fra Bornholm
- Ung og studerende
- Pensionist
- Handicappede
- Voksen
- Barn
- Billetter i Hovedstadsområdet
- Returbillet
- Print-selv/til afhentning
- Billetter til hunde og andre dyr
- Standardbilletter
- DSB 1'
- Tillægsbilletter
- Hvordan bestiller jeg et Ungdomskort, og hvordan gælder det?
- Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager mit kort eller mister det?
- Jeg vil gerne forny, ændre eller annullere mit Ungdomskort
- Hvordan får jeg Ungdomskort i app?
- Jeg har spørgsmål til bestilling eller betaling
- Hvordan får jeg rabat, der hvor mit Ungdomskort ikke gælder?
- DSB Orange
- Pladsbilletter
- Enkelt- og returbilletter
- Ungdomskort
- Erhvervs- og virksomhedskort
- Pendler- og periodekort
- Rejsekort
- Udlandsbilletter
- Dagsbillet
- Gruppebilletter
- Kan jeg få penge tilbage for DSB Orange eller Orange Fri billetter?
- Kan jeg kombinere DSB Orange med andre rabatter?
- Hvilke transportmidler gælder DSB Orange og Orange Fri til?
- Gælder DSB Orange også til Stillezone?
- Må jeg vise min Print Selv Orange billet på min PC, Tablet eller Smartphone?
- Kan jeg få DSB Orange billet til et barn?
- Hvad gør jeg, hvis den afgang, jeg har DSB Orange eller Orange Fri-billet til, bliver forsinket/aflyst?
- Kan et barn på en DSB Orange barnebillet tage et andet barn med på sin billet?
- Må jeg vise min Print Selv Orange billet på min PC, Tablet eller Smartphone?
- Hvad er forskellen på at købe Print-selv-billet på faktura og med mit eget dankort?
- Hvordan finder jeg min Print Selv-billet?
- Hvordan refunderer jeg min billet?
- Hvordan finder/annullerer jeg min booking (til afhentning i automat)?
- Hvordan er ung-rabatten på rejsekort i forhold til DSB’s andre unge-rabatter?
- Kan jeg have min lillesøster eller lillebror med på Ungdomsbilletten?
- Hvorfra skal jeg købe min DSB Ungdomsbillet, når jeg har et Ungdomskort, der gælder til eget takstområde?
- Er pladsbilletten med i prisen på Ungdomsbilletten?
- Værd at vide om kørestolspladsbillet
- Hvordan opnår jeg Handicaprabat?
- Hvordan køber jeg billet med handicaprabat?
- Hvordan er adgangsforholdene på de enkelte stationer?
- Hvilke handicapservices tilbyder de forskellige togtyper?
- Kan jeg få hjælp til at komme ind i toget?
- Hvordan kommer jeg ind i toget med kørestol?
- Kan jeg have min handicapledsager med på mit rejsekort personligt handicap?
- Kan jeg tage min førerhund med i toget?
- Skal jeg checke min førerhund ind?
- Hvad koster et Ungdomskort?
- Kan jeg få et Ungdomskort, hvis jeg ikke går på en godkendt uddannelse?
- Hvordan ved jeg, om min uddannelse er godkendt, så jeg kan bestille et Ungdomskort?
- Hvordan bestiller jeg et Ungdomskort?
- Hvilken rute skal jeg vælge, og hvordan kan jeg ændre min rute på mitungdomskort.dk?
- Hvor lang tid går der, før jeg modtager mit Ungdomskort?
- Hvornår er kortet gyldigt?
- Hvorfor kan jeg ikke bestille et Ungdomskort til min adresse?
- Kan jeg tage to børn med gratis, når jeg rejser med Ungdomskort?
- Jeg skal i ulønnet praktik på min uddannelse. Hvad gør jeg?
- Jeg bor/studerer i udlandet. Kan jeg få et Ungdomskort?
- Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit kort?
- Hvor finder jeg mit Ungdomskorts stamkortnummer?
- Mit Ungdomskort er ikke kommet med posten. Hvad kan der være gået galt?
- Hvorfor kan jeg ikke finde mit Ungdomskort i appen?
- Jeg har mistet/ødelagt min telefon, hvor jeg har mit Ungdomskort liggende – hvad gør jeg?
- Jeg har mistet mit Ungdomskort (plastikkort) – hvad gør jeg?
- Hvordan fornyer jeg mit Ungdomskort?
- Jeg kan ikke få lov til at bestille en fornyelse af mit Ungdomskort, hvad kan der være galt?
- Hvordan ændrer eller annullerer jeg perioder på mit Ungdomskort?
- Hvad gør jeg, hvis jeg skal flytte?
- Kan jeg få refunderet resten af perioden på mit Ungdomskort?
- Jeg vil gerne afbestille et kort, der er gået i produktion
- Hvor finder jeg mit Ungdomskort i DSB's app?
- Hvor finder jeg mit Ungdomskort i DOT Billetter app?
- Kan jeg være helt sikker på, at jeg kan få en app til mit Ungdomskort?
- Jeg har mit Ungdomskort som plastikkort, men vil gerne have det i en app. Hvad gør jeg?
- Jeg har mit Ungdomskort i app, men vil hellere have det som plastikkort. Hvordan gør jeg?
- Jeg har fået besked om, at betalingen for mit Ungdomskort er blevet afvist. Hvad kan der være galt?
- Hvorfor er beløbet blevet hævet mere end én gang på min konto?
- Hvorfor koster mit Ungdomskort noget andet, end hvad jeg havde forventet?
- Hvorfor koster mit Ungdomkort ikke det samme hver måned?
- Jeg kan ikke logge ind på mitungdomskort.dk, hvad gør jeg?
- Hvordan skifter jeg betalingskort?
- Hvad er et virksomhedskort?
- Hvornår kan det betale sig for mig at have Erhvervskort?
- Hvad er forskellen på Pendlerkort til 2-8 zoner, Pendlerkort til 9+ zoner, DSB Pendlerkort og Erhvervskort?
- Hvor lang tid er Erhvervskortet gyldigt?
- Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget mit Erhvervskort?
- Hvorfor gælder Erhvervskortet et helt år, og hvad gør jeg, hvis jeg skifter job eller flytter?
- Hvordan refunderer jeg min togbillet købt på faktura?
- Hvad er forskellen på at købe Mobilbillet på faktura og med mit eget dankort?
- Hvad er forskellen på at købe Print-selv-billet på faktura og med mit eget dankort?
- Hvordan køber jeg et DSB Pendlerkort?
- Hvordan bestiller jeg en Pendlerpladsbillet?
- Hvordan tilmelder jeg mig "glemt kort"?
- Kan jeg som pendler tilkøbe DSB1?
- Hvordan kan jeg tilmelde mig Pendler Rejsetidsgaranti og få kompensation ved forsinkelser?
- Hvad koster et pendlerkort eller pendler20?
- Hvad er den bedste løsning til mig hvis jeg rejser ofte på samme strækning?
- Kan man få et pendlerkort til 14 dage?
- Skal man betale Metro-tillæg, når man har DSB pendlerkort?
- Kan man købe billet hvis man skal rejse ud over sit gyldighedsområde
- Hvad skal jeg gøre, når jeg skal rejse på en anden strækning, end den jeg har på mit DSB Pendlerkort?
- Kan jeg få pengene tilbage for mit Pendlerkort?
- Hvordan laver jeg ændringer på kortet, fx skift i zoner eller personlige oplysninger?
- Hvor kan jeg købe mit DOT pensionistkort?
- Hvad skal jeg medbringe for at købe et DOT pensionistkort?
- Hvordan fornyer jeg et DOT pensionistkort?
- Er der begrænsninger med min DOT pensionistkort, som jeg skal være opmærksom på?
- Hvordan laver jeg ændringer på DOT pensionistkortet, fx skift i zoner eller personlige oplysninger?
- Hvordan kan jeg tilkøbe en ekstra billet til mit DOT pensionistkort?
- Hvornår er man pensionist og berettiget til et DOT pensionistkort?
- Jeg er under 67 år og har modtaget en varslingsmail fra Rejsekort. Hvorfor får jeg denne?
- Jeg skal bestille et rejsekort erstatningskort. Hvad gør jeg?
- Hvor gammel skal jeg være for at få pensionistrabat?
- Jeg modtager social pension (førtids-, tidlig- eller seniorpension, herunder også brøkpension), hvad har ændringen af betydning for mig?
- Hvad koster et pendlerkort eller pendler20?
- Hvordan aktiverer jeg en rejsedag?
- Kan jeg både have et Pendlerkort og et Pendler20-kort samtidig?
- Skal jeg købe metrotillæg samtidig med køb af Pendler20?
- Kan jeg købe ekstra zoner, hvis jeg skal rejse i andre zoner end dem jeg har valgt på mit Pendler20-kort?
- Kan jeg benytte Pendlerpladsbillet til mit Pendler20-kort?
- Hvad hvis min telefon løber tør for strøm?
- Hvad gør jeg, hvis app’en er nede, når jeg skal aktivere en rejsedag?
- Kan jeg refundere mit Pendler20-kort?
- Flere spørgsmål og svar på rejsekort.dk
- Hvordan er ung-rabatten på rejsekort i forhold til DSB’s andre unge-rabatter?
- Hvornår skal børn checkes ind med rejsekort – og hvornår er de gratis?
- Hvad sker der med rejsekortet, når jeg ikke længere har Ungdomskort?
- Hvis jeg har Pensionistkort i Hovedstaden, skal jeg så skifte til rejsekort personligt pensionist?
- Skal jeg vælge DSB 65-billet eller rejsekort personligt, pensionist?
- Kan jeg få DSB Orange rabat på mit rejsekort?
- Kan jeg køre på DSB 1' med rejsekort?
- Kan jeg have min handicapledsager med på mit rejsekort personligt handicap?
- Skal jeg checke min førerhund ind?
- Hvilke destinationer kan jeg købe internationale billetter til?
- Hvad hvis jeg ikke kan finde den destination, jeg ønsker at rejse til?
- Skal jeg have pladsbillet, når jeg rejser til udlandet?
- Hvornår kan jeg tidligst købe min billet til udlandet?
- Er der service på 1. klasse, når jeg rejser til udlandet?
- Er der grænser for, hvor meget bagage jeg må tage med til udlandet?
- Kan jeg medbringe min cykel, når jeg tager toget til udlandet?
- Kan jeg tage en barnevogn med til udlandet?
- Må jeg tage min hund eller førerhund med på rejsen?
- Kan jeg refundere min billet til udlandet?
- Hvordan køber jeg billetter til Interrail?
- Hvornår skal vi rejse, hvis vi gerne vil have den billigste Gruppebillet?
- Hvordan modtager vi Gruppebilletten?
- Kan vi tage S-toget eller et GoCollective-tog?
- Vi vil også gerne med bus, lokalbane eller metro? Hvad gør vi?
- Kan vi tage børn med gratis på vores gruppebillet?
- Kan vi rejse til Bornholm med en Gruppebillet?
- Kan vi være sikre på at sidde sammen?
- Kan vi rejse på DSB 1’?
- Hvad gør vi med Gruppebilletten, hvis en af os ikke kan komme afsted alligevel?
- Hvad gør vi, hvis vores afgang bliver forsinket/aflyst?
- Kan vi få kompensation, hvis vi bliver forsinkede på togrejsen?
- Skal jeg vælge Pendler Rejsetidsgaranti eller Basis Rejsetidsgaranti?
- Hvordan og hvornår får jeg min kompensation med Pendler Rejsetidsgaranti?
- Hvordan vælger jeg målestrækning?
- Hvorfor kan jeg ikke vælge andre målestrækninger?
- Hvorfor kan jeg ikke få kompensation, hvis der er indsat togbusser?
- Hvilke forsinkede/aflyste tog indgår i beregningen af Pendler Rejsetidsgaranti, når der ændres i køreplanen?
- Hvordan får jeg Pendler Rejsetidsgaranti, hvis jeg rejser med et lokalt periodekort?
- Hvordan søger jeg Pendler Rejsetidsgaranti, hvis jeg rejser med Øresundskort og ikke har et dansk cpr-nummer?
- Hvordan tilmelder jeg mig Pendler Rejsetidsgaranti med et rejsekort?
- Hvordan tilmelder jeg mig DSB Pendler Rejsetidsgaranti med et Ungdomskort?
- Jeg har glemt noget på min rejse. Hvad gør jeg?
- Sådan håndteres hittegods
- Hvor kan jeg hente mine ting, hvis de bliver fundet?
- Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min cykel i toget?
- Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt noget i et tog i Sverige, eller i et tog der kører til Sverige?
- Kan jeg kontakte stationskontorerne og spørge til sagen?
- Kan hittegodset indleveres andre steder?
- Hvad gør DSB med det hittegods, som ikke finder sin ejermand?
- Hvad gør jeg, hvis jeg finder noget hittegods/en glemt ting?
- Kan jeg tage min cykel med i en Togbus?
- Kan jeg være sikker på at få min cykel med toget?
- Kan jeg medbringe mine børns cykler i S-toget?
- Kan jeg altid tage min cykel med i hovedstadsområdet?
- Må jeg medbringe specialcykel og cykelanhængere i S-tog?
- Hvad gør jeg, hvis min rejse begynder/slutter uden for Hovedstadsområdet?
- Kan jeg tage en cykelanhænger med?
- Hvor mange cykler er der plads til i de forskellige togtyper?
- Er der krav om pladsbillet til cykler?
- Hvor skal jeg stille min cykel i toget?
- Kan jeg medbringe mine børns cykler med i s-toget?
- Kan jeg tage en cykelanhænger med?
- Kan jeg tage min cykel med i en Togbus?
- Kan jeg tage en sammenklappelig cykel med i toget?
- Hvor mange cykler er der plads til i de forskellige togtyper?
- Skal jeg checke min cykel ind for at få den med toget?
- Hvad gør jeg, hvis cyklen skal med på mit personlige rejsekort, og jeg starter rejsen i et S-tog?
- Hvad gør jeg, hvis cyklen skal med på mit rejsekort, og jeg skifter til et S-tog?
- Kan jeg checke en cykel ind på mit rejsekort personligt eller flex med check ind ekstra?
- Skal jeg have pladsbillet til barnevognen?
- Hvad koster det at have en barnevogn med i toget?
- Hvordan er adgangsforholdene på stationerne?
- Kan jeg tage en barnevogn med til udlandet?
- Kan jeg tage barnevognen med til Bornholm?
- Er det muligt at tage en barnevogn med i de internationale tog når jeg rejser nationalt?
- Hvad er 3-D Secure: Verified by Visa og MasterCard SecureCode, som jeg skal bruge, når jeg betaler med MasterCard eller Visa?
- Hvordan kan jeg betale med MobilePay?
- Skal jeg opdatere MobilePay og DSB's app for at bruge MobilePay?
- Skal jeg søge efter min rejse på en anden måde, når jeg vil betale med MobilePay?
- Hvordan får jeg tilbagebetalt en billet, der er købt med MobilePay?
- Hvad gør jeg, hvis jeg alligevel ikke skal bruge mit Ungdomskort leveret i app?
- Kan jeg selv vælge om jeg vil have Ungdomskortet på app eller med posten?
- Hvorfor vises mit Ungdomskort ikke i appen?
- Hvad gør jeg, hvis min telefon løber tør for strøm, så mit Ungdomskort ikke kan vises i appen?
- Hvordan får jeg tilbagebetalt mit pendlerkort på app eller rejsekort?
Find din station
Find åbningstider og faciliteter på alle vores stationer
Kontakt DSB Kundeservice
Ring til os
Hovednummer
Åbningstiden for køb og bestilling af billetter er kl. 7-20. Har du brug for hjælp under din rejse, kan du kontakte os hele døgnet.
Udland
70 13 14 18Mandag-fredag: kl. 8-18
Lørdag-søndag: kl. 8-15
Erhverv
70 13 14 16Mandag-fredag: kl. 10-15
Lørdag-søndag: Lukket
Rejsekort
70 11 33 33Mandag-fredag: kl. 8-18
Lørdag: 10-15
Søndag: Lukket
Grupperejser
33 53 10 65Mandag-fredag: 10-14
Lørdag-søndag: Lukket
Handicap
70 13 14 19Mandag-fredag: Hele døgnet
Lørdag-søndag: Hele døgnet
Ungdomskort
70 13 14 17Mandag: 06:30-18:00
Tirsdag, Onsdag, Torsdag: 08:00-18:00
Fredag: 08:00-16:30
Skriv til os
Har du spørgsmål til DSB, vil du søge om Rejsetidsgaranti eller ønsker du at klage, så skriv til os her.